• 9.jpg
  • 12.jpg
  • 2.jpg
  • 28.jpg
  • 5.jpg
  • 1.jpg
  • 24.jpg
  • 16.jpg
  • 23.jpg
  • 13.jpg
  • 11.jpg
  • 3.jpg
  • 8.jpg
  • 7.jpg
  • 15.jpg
  • 27.jpg
  • 10.jpg
  • 18.jpg
  • 30.jpg
  • 29.jpg
  • 25.jpg
  • 14.jpg
  • 20.jpg
  • 19.jpg
  • 6.jpg
  • 26.jpg
  • 22.jpg
  • 4.jpg
  • 21.jpg
  • 17.jpg

BOLDOG ISKOLA

A 2018/19-es tanévben iskolánk sikerrel vett részt a Jobb Veled a Világ Alapítvány által működtetett Boldogság Intézet nyílt pályázatán, melyet a magyarországi és határon túli nevelési-oktatási intézmények számára írtak ki.

 

Az Alapítvány 2014-ben indította el Boldogságóra programját, melynek fővédnöke Prof. Dr. Bagdy Emőke. Megfogalmazása szerint:

 

 „Arra törekszünk, hogy a Boldogságórák derűs és élmény gazdag feladatai, játékai, valamint gyakorlatai fokról fokra kibontakoztassák a derűt és életszeretetet. Gyermekeink így a jövőbe vetett hittel, bátran járják végig a felnőttséghez vezető utat, majd boldogságra képes emberré válhatnak.”

 

A program kiemelt küldetése, hogy a pozitív pszichológia eredményeire építve adjon ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az iskolás korosztály számára.

 

Iskolánk célja a „Boldog iskola” cím elnyerése, várhatóan a diákok és az iskolavezetés nagy örömére.  A majdani cím megszerzése egyben a további közös szakmai munka kezdete. Alapvető, hogy az intézmény pedagógiai programjában és munkatervében megfogalmazódjanak a „Boldog iskola” kritériumai, és az iskola egész pedagógiai szemléletébe beépüljön a Boldogság-program.

 

A boldogság különböző összetevői, feltételei, az egyes témakörök sorrendje, ill. a program fő részei, alappillérei:

 

1. Boldogságfokozó hála

 

2. Optimizmus gyakorlása

 

3. Kapcsolatok ápolása

 

4. Boldogító jócselekedetek

 

5. Célok kitűzése és elérése

 

6. Megküzdési stratégiák

 

7. Apró örömök élvezete

 

8. Megbocsátás

 

9. Testmozgás

 

10. Fenntartható boldogság

 

 

 

A program szelleme szerint minden pedagógusnak törekednie kell arra, hogy

 

·        érdekesek legyenek a tanórák;

 

·        az osztály összetartását fokozni kell;

 

·        személyiségfejlesztésre legyen lehetőség;

 

·        a jobb legyen a viselkedés, a jó kapcsolatokat alakítsunk ki;

 

·        „érezd jól magad a bőrödben” szemlélet megteremtése;

 

·        diákok tanuljanak meg örömet találni: játékban, feladatban, munkában;

 

·        adjunk módot a lelket építő éneklésre, és a testet fejlesztő mozgásra, sportra;

 

·        a gyerekek önbecsülése fejlődhessen azoknál, akik annak hiányában vannak;

 

·        a tanárok kedvesek legyenek,

 

·        sok kirándulásra kerüljön sor,

 

·        érdekes rendezvények, versenyek legyenek az iskolában,

 

·        jó programok legyenek,

 

·        erősíteni kell a pedagógiai munkában a pozitív szemléletet, az élet szeretetét.

 

Megvalósításának lehetséges terei:

 

·        osztályfőnöki órák,

 

·        bármilyen egyéb tanórák,

 

·        kulturális-, sport és egyéb szabadidős foglalkozások.

 

Célunk:

 

Boldogságiskola legyen a Semmelweis!    

 

 Mottónk:

 

„Ha az élettől egy citromot kapsz, készíts belőle limonádét.”

 

(dr. Bagdy Emőke)

 

 
 

 

Oldalainkat 89 vendég és 0 tag böngészi

A látogatók száma:

ma:6
tegnap:234
ezen a héten: 1035
ebben a hónapban: 2890
2019. november 15. Péntek
Albert, Lipót

 
A Nap kel 06:55-kor,
nyugszik 16:15-kor.

Holnap
Ödön, Edmond
napja lesz.