






BOLDOG ISKOLA
A 2018/19-es tanévben iskolánk sikerrel vett részt a Jobb Veled a Világ Alapítvány által működtetett Boldogság Intézet nyílt pályázatán, melyet a magyarországi és határon túli nevelési-oktatási intézmények számára írtak ki. |
Az Alapítvány 2014-ben indította el Boldogságóra programját, melynek fővédnöke Prof. Dr. Bagdy Emőke. Megfogalmazása szerint:
„Arra törekszünk, hogy a Boldogságórák derűs és élmény gazdag feladatai, játékai, valamint gyakorlatai fokról fokra kibontakoztassák a derűt és életszeretetet. Gyermekeink így a jövőbe vetett hittel, bátran járják végig a felnőttséghez vezető utat, majd boldogságra képes emberré válhatnak.”
A program kiemelt küldetése, hogy a pozitív pszichológia eredményeire építve adjon ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az iskolás korosztály számára.
Iskolánk célja a „Boldog iskola” cím elnyerése, várhatóan a diákok és az iskolavezetés nagy örömére. A majdani cím megszerzése egyben a további közös szakmai munka kezdete. Alapvető, hogy az intézmény pedagógiai programjában és munkatervében megfogalmazódjanak a „Boldog iskola” kritériumai, és az iskola egész pedagógiai szemléletébe beépüljön a Boldogság-program.
A boldogság különböző összetevői, feltételei, az egyes témakörök sorrendje, ill. a program fő részei, alappillérei:
1. Boldogságfokozó hála
2. Optimizmus gyakorlása
3. Kapcsolatok ápolása
4. Boldogító jócselekedetek
5. Célok kitűzése és elérése
6. Megküzdési stratégiák
7. Apró örömök élvezete
8. Megbocsátás
9. Testmozgás
10. Fenntartható boldogság
A program szelleme szerint minden pedagógusnak törekednie kell arra, hogy
· érdekesek legyenek a tanórák;
· az osztály összetartását fokozni kell;
· személyiségfejlesztésre legyen lehetőség;
· a jobb legyen a viselkedés, a jó kapcsolatokat alakítsunk ki;
· „érezd jól magad a bőrödben” szemlélet megteremtése;
· diákok tanuljanak meg örömet találni: játékban, feladatban, munkában;
· adjunk módot a lelket építő éneklésre, és a testet fejlesztő mozgásra, sportra;
· a gyerekek önbecsülése fejlődhessen azoknál, akik annak hiányában vannak;
· a tanárok kedvesek legyenek,
· sok kirándulásra kerüljön sor,
· érdekes rendezvények, versenyek legyenek az iskolában,
· jó programok legyenek,
· erősíteni kell a pedagógiai munkában a pozitív szemléletet, az élet szeretetét.
Megvalósításának lehetséges terei:
· osztályfőnöki órák,
· bármilyen egyéb tanórák,
· kulturális-, sport és egyéb szabadidős foglalkozások.
Célunk:
Boldogságiskola legyen a Semmelweis!
Mottónk:
„Ha az élettől egy citromot kapsz, készíts belőle limonádét.”
(dr. Bagdy Emőke)