1. oldal / 3
A DOLGOZATÍRÁS SZABÁLYAI
A tanulók tájékoztatása
-
a dolgozatírásról a tanulókat előzetesen mindig tájékoztatjuk, kivéve, ha az a napi tananyag írásbeli számonkérésére vagy az alapkészségek mérésére épül
-
a témazáró dolgozatok időpontját – amelyet az osztályban tanító pedagógusok előzetesen egyeztettek egymással – legalább egy héttel korábban közöljük a tanulókkal
-
az évfolyamszintű dolgozatok körülbelüli időpontjáról és a tervezett témáról szeptember végéig tájékoztatjuk a tanulókat
-
a dolgozat-előkészítő, összefoglaló órán a szaktanár pontosan körülhatárolja a dolgozat témáját, kiemeli a hangsúlyos területeket, és lehetőség szerint szempontokat is ad a felkészüléshez.
Az írásbeli számonkérés rendje
-
az írásbeli feladatok kidolgozásra szánt időnek arányban kell állnia a kérdések, feladatok mennyiségével, nehézségi fokával és a kidolgozás elvárt mélységével, részletességével
-
a különleges bánásmódot igénylő tanulóknak (SNI, BTM) – az igazgatói határozat alapján – többletidőt biztosítunk a feladatok kidolgozására
-
a belső mérések és a témazáró dolgozatok kizárólag a törzsanyagra, illetve a különböző képességek vizsgálatára épülnek
-
a „próbaérettségiként” íratott dolgozatokra ugyanannyi időt kell biztosítani, mint az írásbeli vizsgán az adott feladatrészre vagy teljes dolgozatra
-
egy tanítási napon csak egy átfogó dolgozat (témazáró, évfolyamfelmérő) és mellette legfeljebb egy kisebb dolgozat íratható
-
a témazáró vagy évfolyamszintű dolgozat megírására haladékot kap az a tanuló, aki előtte betegsége miatt egy hétig vagy annál hosszabb ideig hiányzott
-
az írásbeli felelés alól – kérésére – mentesül a tanuló a háromnál több napos hiányzást követő első tanítási órán, ha pedig két hétig vagy annál hosszabb ideig hiányzott, a tanár haladékot ad számára a tananyag bepótolására
-
a tanulmányok alatti vizsgák (osztályozó, javító, pótló, különbözeti) rendjét a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 67-72. §-a, illetve a Nevelési program 11. fejezete szabályozza.