• 27.jpg
  • 28.jpg
  • 23.jpg
  • 7.jpg
  • 29.jpg
  • 24.jpg
  • 10.jpg
  • 4.jpg
  • 21.jpg
  • 12.jpg
  • 20.jpg
  • 13.jpg
  • 18.jpg
  • 11.jpg
  • 22.jpg
  • 9.jpg
  • 16.jpg
  • 15.jpg
  • 25.jpg
  • 1.jpg
  • 17.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • 30.jpg
  • 8.jpg
  • 5.jpg
  • 26.jpg
  • 6.jpg
  • 19.jpg
  • 14.jpg

 

A HÁZI FELADAT KIJELÖLÉSÉNEK SZABÁLYAI
 
A házi feladat meghatározásának alapelvei
 
  • rendszeresség:
    • a tanulás eredményességének és tartósságának alapfeltétele a rendszeresség, s a kampányszerű tanulásról úgy szoktathatjuk le tanulóinkat, ha lehetőleg minden órára kapnak házi feladatot;
  • arányos terhelés:
    • törekszünk a tanulók arányos terhelésére, ezért az életkori sajátosságokon kívül arra is ügyelünk, hogy a házi feladat ne legyen teljesíthetetlen mennyiségű, illetve ne szorítsa háttérbe más tantárgyak tanulását;
  • tervezettség:
    • a házi feladat kijelölése legyen előre tervezett, tudatos, pontosan körülhatárolt, és csak a feladott anyagrészeket kérjük számon;
  • differenciálás:
    • a feladatok nehézségi fokánál lehetőség szerint vegyük figyelembe a tanulók képességeit;
  • legyen motiváló:
    • a feladatok megoldható nehézségi fokúak és mennyiségűek legyenek, hogy az elvégzésük sikerélményt és a jól végzett munka örömét nyújtsa a tanulónak;
  • egyéb elvek:
    • az egyéni tanulási technikák kialakítása érdekében legyen rendszeres feladat a vázlatkészítés, amelyet a tanuló a szóbeli számonkérés során akár feleletvázlatként is használhat;
    • a reproduktív tudás a továbbhaladás alapvető feltétele, de kiemelt célunk a produktív tudás és a problémamegoldó gondolkodás fejlesztése, ezért a házi feladatoknál preferáljuk az önállóságot igénylő munkák (esszé, kiselőadás stb.) létrehozását, és az iskolai pályázatokon való részvétel is szerepeljen az érintett tantárgy(ak) feladat-meghatározásában;
    • az IKT bevonása: a lehetőségek függvényében egyre inkább kapjon szerepet a számítógéppel segített tanulás, az internetes információgyűjtés és -feldolgozás, illetve a számítógép segítségével elkészített otthoni munka;
A házi feladat meghatározásának korlátai
 
  • A szóbeli és az írásbeli házi feladatokat – egyik óráról a másikra – úgy jelöljük ki, hogy egy átlagos képességű tanuló számára tantárgyanként (vagy tanóránként) lehetőleg fél óránál többet ne vegyen igénybe a teljesítésük.
  • A sok munka- és időráfordítást igénylő írásbeli házi feladatokra (például házi dolgozat, esszé, projektfeladat stb.), illetve a hosszabb vers vagy nagyobb mennyiségű idegen szó megtanulására legalább egy hét határidőt adunk.
  • Hétvégére – kivéve a záróvizsgával végződő évfolyamokat – csak annyi házi feladatot jelölünk ki, amely nem haladja meg az óráról órára való felkészülés mértékét. A tanítási szüneteknél ugyanezt a szempontot érvényesítjük, illetve elsősorban szorgalmi vagy a kikapcsolódást is elősegítő házi feladatot adunk.
  • Nem adható olyan házi feladat, amely – a tantárgyhoz szükséges eszközökön kívül – anyagi ráfordítást igényel.

Weboldalunkat jelenleg 45 látogató böngészi.

A látogatók száma:

ma:5
tegnap:136
ezen a héten: 5
ebben a hónapban: 1370
2018. december 10. Hétfő
Judit, Loretta

 
A Nap kel 07:27-kor,
nyugszik 16:00-kor.

Holnap
Árpád
napja lesz.