• 5.jpg
  • 18.jpg
  • 14.jpg
  • 12.jpg
  • 19.jpg
  • 21.jpg
  • 2.jpg
  • 16.jpg
  • 13.jpg
  • 27.jpg
  • 20.jpg
  • 8.jpg
  • 1.jpg
  • 23.jpg
  • 28.jpg
  • 9.jpg
  • 29.jpg
  • 30.jpg
  • 3.jpg
  • 10.jpg
  • 15.jpg
  • 25.jpg
  • 24.jpg
  • 22.jpg
  • 6.jpg
  • 26.jpg
  • 4.jpg
  • 11.jpg
  • 7.jpg
  • 17.jpg
 
A házi feladat számonkérésének elvei
 
  • kiszámíthatóság:
    • a tanév elején a szaktanár tájékoztatja a tanulókat a tantárgyi követelményekről, az otthoni (szóbeli és írásbeli) felkészülés ellenőrzésének, értékelésének és minősítésének módszereiről, a szorgalmi munkák beszámításáról, illetve az írásbeli házi feladat hiányának szankcióiról;
  • következetesség:
    • az írásbeli házi feladat számonkérésénél a szaktanár nem alkalmazhat ad hoc büntetést, hanem ki kell alakítani a saját módszerét, amelyet következetesen alkalmaz minden tanítási órán;
  • rendszeresség:
    • legyen rendszeres a számonkérés, illetve az írásbeli házi feladat ellenőrzése, megbeszélése, javítása, értékelése, a hiányok pótlásának megkövetelése;
  • legyen rendre, fegyelemre szoktató:
    • az otthoni felkészülés és az órai munka elengedhetetlen része a megfelelő felszerelés, ezért megköveteljük, hogy a tanulók ezeket magukkal hozzák az iskolába, hogy minden tantárgyhoz külön füzetet vezessenek, és ügyeljenek annak rendezettségre, áttekinthetőségére;
  • arányos szankciók:
    • az írásbeli házi feladat hiánya abban az esetben minősíthető teljes értékű elégtelen osztályzattal, ha 
    • a munkát egyébként is osztályzattal értékeltük volna,
    • a tanár előre bejelentette, hogy a házi feladat hiánya elégtelent von maga után,
    • a tanítási óra nagyobb része a házi feladatra épül, és a tanuló annak hiánya miatt nem tud bekapcsolódni az órai munkába;
  • emberség az indokolt mentességek megadásában:
    • ha a tanuló alapos ok miatt nem tudott felkészülni az órára, vagy nem írta meg a házi feladatát, a „jelentését” – a legalább egy héttel korábban bejelentett témazáró dolgozatokat kivéve – elfogadjuk, ha a szülő beírta az ellenőrzőbe, egyébként a szaktanár – a körülményeket mérlegelve – saját hatáskörben dönt;
    • a szóbeli és az írásbeli házi feladatot – a tanuló kérésére – nem kérjük számon a háromnál több napos hiányzást követő első tanítási órán, ha pedig a tanuló két hétig vagy annál hosszabb ideig hiányzott, a tanár haladékot ad számára a tananyag pótlására.
    • ha a tanulók az iskola által szervezett programon vettek részt, kérésükre a szaktanár másnap mentesíti őket a program napján feladott szóbeli vagy írásbeli házi feladat számonkérése alól.
 

 

Oldalainkat 132 vendég és 0 tag böngészi

A látogatók száma:

ma:88
tegnap:80
ezen a héten: 88
ebben a hónapban: 237
2020. augusztus 3. Hétfő
Hermina, Kira

 
A Nap kel 05:29-kor,
nyugszik 20:24-kor.

Holnap
Domonkos, Dominika
napja lesz.